تحریم ایران وجاهت قانونی ندارد/ ادامه غنی سازی حق ایران است
نوشته شده توسط : zwembril

فرانسیس بویل روز سه شنبه در حاشیه دومین دادگاه نمادین محاكمه بوش و دیگر مقامات سابق آمریكا به جرم جنایت جنگی در كوالالامپور، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تاكید كرد: تحریم ها بر علیه ایران بر خلاف قوانین بین المللی است و ایران می تواند از آمریكا و متحدان اروپایی اش به دلیل تلاش برای اعمال این تحریم ها به دادگاه های بین المللی شكایت كند.

وی در ادامه با اشاره به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران، خاطرنشان كرد: ادعای تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای از سوی هیچ نهاد بین المللی به تایید نرسیده است، بنابر این تحریم هایی كه بر اساس این ادعاها وضع شده اند نیز هیچ وجاهت قانونی ندارند.

این حقوقدان آمریكایی با اشاره به حضور دائم بازرسان آژانس در مراكز هسته ای ایران و همكاری سازنده ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت گزارش های این نهاد معتبر بین المللی عدم انحراف برنامه هسته ای ایران را بارها تایید كرده است.

فرانسیس بویل در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به فعالیت های صلح آمیز هسته ای، ایران بر اساس معاهده ان پی تی می تواند غنی سازی را به عنوان یك حق ادامه دهد، و نیازی نیست آمریكا و دیگر كشورهای غربی فراتر از نهادها و موازین بین المللی حقوقی عمل كنند.

این حقوقدان آمریكایی با اشاره به آمادگی ایران برای مذاكره درباره موضوع هسته ای، گفت: مشكل موقعیت ایران نیست بلكه مشكل ایران مواضع غربی هاست. تا پیش از آخرین دور مزاكرات دنیس راس از سوی آمریكا مامور پیگیری این مذاكرات بود. دنیس راس كه خود از نومحافظه كاران آمریكایی طرفدار جنگ با ایران و از چهره های وفادار به اسراییل است بارها تلاش كرد تا این مذاكرات به نتیجه نرسد.

وی تاكید كرد: البته اوباما در دور جدید مذاكرات وی را كنار گذاشته است اما هنوز اراده جمعی در كاخ سفید برای به نتیجه رساندن مذاكرات ایجاد نشده است.

فرانسیس بویل با اشاره به سیاست های توسعه طلبانه آمریكا، اظهار داشت: البته با توجه به روشن بودن وضعیت برنامه هسته ای ایران به نظر می رسد كه موضوع برنامه هسته ای تنها بهانه ای برای فشار و تهدید ایران برای سلطه بر خاورمیانه است.

وی ادامه داد: موضوع هسته ای ایران مساله اصلی نیست بلكه موضوع اصلی نفت و گاز و تسلط بر شریان حیاتی انرژی جهان است.

آساق**335





:: برچسب‌ها: عکاسی , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: